Scala Tutorialsを読む 21 Match as a Switch

http://scalatutorials.com/tour/interactive_tour_of_scala_match_as_a_switch.html

21 Match as a Switch

switchとしてのmatchか。as a でとしてって意味があるらしい。

Pattern matching will be familiar to anyone coming from a Haskell background,

パターンマッチはハスケルを背景にしている人には良く知られているであろう、

however it might look a bit weird at first for anyone coming from imperative languages.

命令型言語からの人にはパターンマッチは少し奇妙に見えるかもしれません。weirdは奇妙かJOJO's weird adventureなのかな。BIZARREか。

Pattern matching in it's most basic form, can look like an extended switch, with some differences:

最も基本的なパターンマッチは、switchを継承していると見る事ができますが、いくつかの違いがあります:

  • The match keyword comes after the variable (selection match compared to switch(selection)
  • matchキーワードは値の後ろに来ます(selection matchswitch(selection)と同等
  • There is no need for break;
  • break;は必要ありません。
  • There is no fall through
  • フォールスルーしません。
  • default case is case _ (or case x where x can be any lower case identifier, more about it in the next slides)
  • defaultのケースはcase _です。(もしくは case x のxはすべての小文字識別子が書け、次のスライドで詳しく説明します)

Pattern matching can be very powerful beyond a switch replacement, and will be explained in later slides

パターンマッチはswitchを置き換えるに留まらずとても強力な事が出来きるので、更なる説明を以降のスライドでします。

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